21 juny 2026
Categoria/es: General

CELEBRACIÓ DEL FINAL DE CURS DE LA UNITAT PASTORAL

Aquest diumenge la nostra Unitat Pastoral va celebrar el final de curs amb una jornada plena de convivència, participació i acció de gràcies, que va reunir agents pastorals i feligresos de les parròquies Mare de Déu del Carme i Sant Joan.

La trobada va començar amb un esmorzar compartit, un moment distès que va afavorir la conversa i la fraternitat entre els assistents. Tot seguit, es va dur a terme una dinàmica pensada per conèixer-nos millor i compartir vivències personals, parroquials i eclesials. Aquest espai va permetre escoltar experiències diverses i posar en valor el camí que cadascú recorre dins la comunitat cristiana.

El moment central de la jornada va ser la celebració de l’Eucaristia. Durant la missa, representants dels diferents grups de la Unitat Pastoral van intervenir breument per donar a conèixer el servei que desenvolupen al llarg de l’any. A més de les persones que tenen cura dels espais, l’acollida i la gestió administrativa, van prendre la paraula representants dels àmbits de pastoral, catequesi, salut, formació, cants, litúrgia, informació i patrimoni, la Fundació Jericó i el Reforç escolar. També hi van participar les comunitats copta i romanesa catòlica, i els col·lectius InÀfora i Alcohòlics Anònims, que troben acollida a la parròquia del Carme.

Aquest conjunt de testimonis va configurar una mena de «Credo pràctic», una professió de fe viscuda i expressada a través del compromís quotidià de les comunitats, que va culminar a l’ofertori amb el cant Ubi caritas et amor. L’animació musical, a càrrec de Jorge i Elena juntament amb el grup de música, acompanyats per les guitarres, va contribuir a crear un ambient de pregària, fraternitat i acció de gràcies.

Com a record de la jornada, tots els participants van rebre un petit obsequi amb el logotip de la Unitat Pastoral. Es tractava d’un detall simbòlic que convidava cadascú a posar-hi la seva clau, expressant així que cada persona és una peça important en la construcció de la comunitat i que tots estem cridats a obrir la nostra porta al servei i a l’anunci de l’Evangeli.

La celebració va concloure amb un ambient d’agraïment i esperança, donant gràcies pel curs viscut i encomanant al Senyor el temps d’estiu i els nous reptes pastorals que ens esperen.

Compartir
Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn