24 juny 2026
Categoria/es: General

EL BISBE DANIEL PRESIDEIX LA CELEBRACIÓ DE LA FESTA DE SANT JOAN

Patró de la parròquia i de la diòcesi de Lleida

La parròquia de Sant Joan Baptista ha celebrat la seva festa patronal amb una missa solemne presidida pel bisbe Daniel Palau, concelebrada pel rector, Mn. Xavier Navarro, i acompanyada pel cant de la Coral del Carme dirigida per Antoni Miquel, amb Alfons Sarabia a l’orgue. La celebració ha volgut unir la festivitat del patró de la parròquia i de la diòcesi amb la proximitat de l’aniversari de la consagració episcopal del nostre Bisbe.

Abans de l’inici de l’Eucaristia, es va fer memòria del curs pastoral viscut a la parròquia de Sant Joan, així com dels actes organitzats amb motiu del 130è aniversari de la consagració del temple, que han inclòs una exposició retrospectiva i dos concerts commemoratius.

En la seva homilia, el bisbe Daniel es va referir al profeta Isaïes, «el profeta de la llum», i va destacar el paral·lelisme amb sant Joan Baptista, que ens convida a seguir el Messies i a esdevenir testimonis de la llum de Crist. Una llum que transforma la nostra vida i ens converteix en un poble ple d’alegria i esperança. En aquest sentit, va animar els fidels amb aquestes paraules: «Sentim-nos convidats a descobrir, en la nostra vida de cada dia i des de la nostra petitesa, com podem revifar la nostra fe, fent-la més joiosa i més compartida.»

En acabar la celebració, vam compartir un moment de germanor als porxos de Sant Joan degustant la tradicional coca de Sant Joan i un refresc, preparats com cada any per l’Anna i el Jesús de l’antiga Casa Roig, tot gaudint d’una agradable estona a recer de la calor.

Compartir
Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn